Eğitim Bir-Sen Van Şubesi olarak 24 Kasım Öğretmenler günü münasebetiyle eğitim çalışanlarımız için yemekli kutlama programı düzenlendi.Program Van İl Milli Eğitim Müdürü,İlçe milli eğitim müdürleri,şube müdürleri,Öğretmenler ve eğitim çalışanları katıldı.Program kuran-ı Kerim tilaveti ile başladı son İl Müdürü Nurettin Aras konuşma gerçekleştirdi.
Programda konuşan Şube Başkanımız Mehmet Ali Uca: ''Öncelikle programımızda Gazzede yaşanan soykırım nedeniyle İsrail mallarına yönelik yapılan boykota amansız destek vermemiz gerekiyor.
Öğretmensiz millet olunmaz
İnsanın, mekan ve zaman ilişkisinin her işe, oluşuma, olguya, işleyişe ve genişleme yönünü veren, yöntem ve içerikli süreç ve sonuçların biri, doğrudan ya da dolaylı olarak eğitimin ürünü ve parçalarıdır. Bu nedenle eğitim, hem bilim hem de hizmetin durdurulması vazgeçilemez, ertelenemez, yok denilemez, devre dışı bırakılamaz, alternatifi oluşturulamaz bir saklanmaktır. Öğretmenlik, insanlığın en kadim ve önemli mesleklerinden biridir. Öğretmen, katkılarını artırmak, bilgi depolarını zenginleştirmek, idrak zeminini desteklemek, hikmeti keşfetmek, hakikate ulaşma yolculuğunda hem rehber hem de rol modeldir.
Öğretmen, eğitim sisteminin özü, temel unsurudur. Bir eğitim sistemi ancak öğretmen kadar güçlüdür, başarılıdır. Öğretmenlik, insanla, insanların ilgisi, duygusal değerler ile doğrudan ilgili olduğu için, görevi en hassas, sorumluluğu çok yüksek meslektir. Çünkü nesillerin onların ellerinde var veya yok olur. Öğretmenlik, gönül vererek, her zaman taze heyecanlarla yapılması gereken bir sanattır. Öğretmenliğin uzun yıllardır hak ettiği değeri görmediği hazin bir realitedir. Öğretmenlere sunulan maddi olanakların kısıtlılığı nedeniyle öğretmenliğin tercih ettiği bir meslek giderek giderek büyüyen, hayallerini süsleyen bir meslek algısından uzaklaşmıştır.
Öğretmenlerimiz, tatmin etmeyen ücretten sosyal saygınlığa, çalışma koşullarından bazısı ölümle ölene kadar çok sayıda güçle baş etmek durumunda kalmışlardı. Bilginin sosyal, kültürel, teknolojik, ekonomik tüm alanlardaki doğrudan doğruya dünyamızda, topyekûn kalkınma idealimiz, öğretmenlerimizin sorumluluğuyla aynı oranda saygınlığını da artıracak mahiyette olmalıdır.
Öğretmenlerin, yıllar boyunca birbirlerinin üzerine eklenmiş pek çok sorunu bulunmaktadır. Öncelikle öğretmenlik mesleği itibarı yaşamakta ve mesleğin uygulamaları tartışılmaktadır. Sayısı geçen yıllardaki artışa paralel olarak sorunlar da artmakta; Alınan parçalar hayata geçirilememiş, verilen sözler unutulmuş, talepler sayısal çoğunluğun gölgesinde ihmal edilmemiştir.
18. Millî Eğitim Şûrası'nda alınan, “Öğretmen ve kazanılan ekonomik durumlarının düzenlenmesi amacıyla her yıl kasım yerine bir maaşın ikramiyenin ücreti, ek ders ücretinin ilavesi, kullanılan paketler için ek ders ücretinin tahakkuk ettirilmesi, eğitimne makamı tazminatı Sigortanın ve kesintiye uğramasına tabi olmayan tüm ek ödemelerin emeklilik maaşlarına yansıtılması” kararları da hayata geçirilmemiştir.
İlme, irfana ve âlime saygıyı esas alan bir medeniyetin devamı olan Türkiye'de, öğretmenlere, yürüttükleri mesleğin maddi tazminat hakkıyla ödenmez gerekli saygı gösterilmezse ödemelerimizin güvencesi kullanılmasının ve gençlerimizin daha iyi bir gelecek, daha güçlü bir Türkiye, daha adil bir ülke hedefinde sorumluluk almaları zorlaşacaktır.
Biz, öğretmenlik mesleğine değer vermenin ve güncelin belirlenmiş bir günün hapsedilmesi, günün günün de mesleğimizin önemi ve okunabilir çalışmalarından çok ideolojik endoktrinasyon için sınıflandırılması doğru bulmuyoruz. Öğretmenlerimizin hak ettiği saygıyı gördüğü bir Türkiye fotoğrafı ortaya çıkana kadar her zaman ve mücadele etmeyi sürdüreceğiz.İlim ve irfan boyunca nesiller yetiştirme gayesiyle hizmet ederken şehadet eren şehit eğitimlerimiz esas olmak üzere gelenekselin yıllık imar eden, kendinine ve kalan tüm profesyonelliğimin kutlamalarıum''.dedi.